Returer, byten & reklamationer

All kommunikation rörande returer, byten, reklamationer eller eventuella fel i beställningar sker genom mejl på webbshop@viore.se.

Nedan har vi sammanställt de vanligaste frågorna och svar gällande byten, returer, reklamationer och felaktiga ordrar för att ge dig snabbast möjliga hjälp.

Jag vill byta en vara på en order som ännu inte skickats.

Om den produkt du önskar byta till är av samma eller lägre pris som den ursprungliga varan, kan vi assistera med detta. För varor med högre pris måste vi först annullera den befintliga ordern och sedan kan du lägga en ny beställning. Detta görs av säkerhetsskäl, då vi inte kan godkänna ordrar med ett högre värde än det som ursprungligen godkänts via Klarna. Oavsett scenario, vänligen kontakta oss webbshop@viore.se.

Det är fel på min produkt och jag önskar göra en reklamation.

Vänligen kontakta vårt returcenter via webbshop@viore.se för att initiera en reklamation. Vid synliga fel, vänligen bifoga en bild på produkten. För produkter med pumpdefekter kan du prova att knacka försiktigt på botten av flaskan eller använda ett smalt föremål för att trycka upp plattan i bottenhålet. Vid godkänd reklamation skickar vi en retursedel inom 10 dagar från mottagandet för återbetalning av beställningen. Produkter måste emballeras väl och skickas i ett godkänt vadderat kuvert eller kartong.

Jag har nyss hämtat ut min vara och paketet är skadat.

Detta är beklagligt och vi förstår vikten av att lösa detta omedelbart. Vänligen kontakta oss på webshop@viore.se och bifoga gärna en bild på skadan för att underlätta vår åtgärd.

Ångerrätt

Som kund har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit dina varor, förutsatt att produkterna är plomberade. Kontakta oss på webbshop@viore.se för instruktioner om retur. Observera att du står för returfrakten om inget annat anges.

Fredriksskansgatan 22, 39250 Kalmar